آیا آمریکا کشور بدی هست؟؟

آیا ایران در رفتارش با این کشور زیاده روی و تندروی نمیکنه؟؟

آیا بهتر نیست به آمریکا فرصت بدیم؟؟

آیا واقعا شعار امام(ره) در مورد امریکا صحیحه؟؟

شبهه: علت اختلاف رویه جمهوری اسلامی ایران در مورد رابطه با امریکا نسبت به دیگر کشورهای کافر چیست؟ چرا با دیگر کشورها هم اینگونه نباشیم؟؟

قبل از بیان علت، باید به چند نکته توجه داشت:

  • نکته اول: از آن زمانی که شیطان به فریبکاری آدم پرداخت، دشمن قسم خورده ی او شد و امکان ندارد که روزی این دو با هم کنار بیایند. پس از انتقال حضرت آدم(ع) به زمین[هبوط الی الارض]، ابلیس با شیاطین هم جنس خودش همراهی کرده و از زمان هابیل و قابیل شروع به یارگیری از انسانها کرد، و «جبهه ی انسانی شیطانی» خودش را هم تشکیل داد. یکی از اهداف نزول انبیاء(ع) هم همین است که باید در مقابل این جبهه انسی و جنّی، یک جبهه الهی هم قرار میگرفت تا با آنها مقابله کند. لذا ما 2 جبهه حق و باطل داریم که از زمان تولد انسان تا روز ظهور حضرت حجت(عج) همواره وجود خواهد داشت و هرگز در هیچ برهه ای امکان تغییر این وضعیت وجود ندارد، و در زمان ما هم بی شک آمریکا نماد اصلی استکبار و جبهه باطل است.
  • نکته دوم: الان نیز امریکا در زمان ما، قطعا مظهر جبهه باطل و مظهر «امام کفر» است که سردمداری جبهه کفر و نظام باطل را عهده دار است. زیرا شما با مطالعه تاریخ جنگ جهانی دوم به بعد، می بینید که این سردمداری و مظهر استکبار بودن امریکا قطعا ثابت بوده، با اینکه بلوک شرق هم در آن زمان وجود داشت؛[مراجعه کنید به تاریخ تمدن هنری لوکاس، البته ویل دورانت هم مفصل تر در این زمینه بحث کرده است.]. یعنی با وجود کشور شوروی، باز امریکا در کشورهای تحت سلطه ی آنها هم نفوذ میکرد چه برسد بعد از فروپاشی شوروی!! لذا در زمان حاضر مصداق کامل «شیطان انسی» قطعا امریکا است. ضمنا مراد ما از امریکا، صرفا نظام حاکم بر ایالات متحده و کابینه و رئیس جمهور آنها، چه جمهوری خواه باشند و چه غیر آن، نیست بلکه اینها همه یک مهره اند و نظام حاکم بر آنها یک گروه از صهیونیستهایی هستند که ثروتمندترین مردم دنیا هستند و قدرتهای بسیاری را در دست دارند و اسرائیل هم قطعا مولود آن هیئت حاکمه است.
  • نکته سوم: وقتی گفته میشود نظام کفر، منظور هر نظامی در عالم نیست، بلکه منظور از جبهه کفر و باطل، جبهه ای است که میخواهد جبهه حق و اسلام را «نابود کند». لذا قاطبه ی کشور روسیه به هر دلیلی اگر کافر است، با این وجود در جبهه کفر قرار نمیگیرد. اما داعش با وجود ادعای مسلمانی شان، در جبهه کفر واقع میشود.
  • نکته چهارم: جبهه حق هرگز نباید خودش را منزوی کند و باید تعاملات صحیح سیاسی و اجتماعی را با کشورهای دیگر داشته باشد.


  • اصل مطلب: به 3 دلیل ما نباید «فقط با کشور امریکا» رابطه داشته باشیم:
  1. امریکا رأس کفر و مظهر استکبار است، و اولین وظیفه ی نظام حق این است که این استکبار پوشالی را بشکند تا حدی که حتی گفته شود: ما حاضریم با انگلیس رابطه برقرار کنیم اما با امریکا رابطه ای نداشته باشیم. هدف از این نوع برخورد هم، شکست هیمنه ی گروهی است که خودشان را کدخدا میدانند. علت اینکه برخی معتقدند رفتار سفیران ما در برابر دولتمردان آمریکا و دست دادن به رئیس جمهور آنها کاملا غلط بوده نیز از همین جا نشأت میگیرد؛ زیرا در آنجا اصلا جای شکستن همین هیمنه بوده نه اظهار ادب و احترام!
  2. باید نظام حق [که در زمان حاضر بی شک نظام جمهوری اسلامی ایران است] به تمام دنیا اعلام و اظهار کند که: «نظام حق همواره در مقابل نظام باطل قرار دارد»، و این تقابل بین نظام حق و باطل را، باید نظام حق تحت عنوان یک شعار به همه گوشزد کند. وقتی اجازه بازگشایی یک سفارت را در کشورمان میدهیم، در واقع این تقابل را شکسته و امیدِ تمام امیدوارانِ به نظام حق را، که عموما هم از مستضعفین عالم هستند، از بین میبریم.
  3. دلیل سوم در عدم رابطه ایران با امریکا هم باز دارای مبنای اسلامی است و آن هم در فرمایش رهبر معظم انقلاب خلاصه میشود که: «رابطه با امام کفر باعث هضم نظام حق در نظام باطل میشود»[ در این زمینه به مقاله شهید آوینی تحت عنوان «گرداب شیطان» مراجعه کنید].      ((با تشکر از استاد گرانقدر حوزه علمیّه قم: استاد احمد شعبانی))